Februarie 05, 2021
Câte calorii conține fiecare tip de pâine și care este cea mai bună pentru dietă
Oricât de tentant ar fi mirosul de pâine aburindă, nu toate produsele de panificație sunt sănătoase. Află câte calorii pe suta de grame au diferite tipuri de pâine.Recomandate în special pentru micul dejun, dar și pentru masa de amiază, multe dintre varietățile de produse de patiserie și pâine conțin suficienți carbohidrați pentru organismul nostru.

Aquarelle editorial

Împărtășește cu prietenii tăi

Conţine în primul rând cabohidrați compuși sănătoși, care sunt pentru noi o sursă de energie, precum şi vitamine din grupa B, indispensabile pentru funcţionarea celulelor nervoase, acid folic, zinc, magneziu, calciu, anumite cantităţi de proteine şi foarte necesarele fibre alimentare, scrie okmagazine.ro. 

Produs Cantitatea Valoare energetică (kcal) Proteine (g) Llipide (g) Carbohidraţi (g)
Baghete 100 g 282 7,9 1,7 60,1
Chiflă dulce 100 g 299 8,0 5,3 53,7
Chiflă dulce cu brânză 100 g 318 10,6 12,3 40,1
Chiflă dulce cu gem 100 g 293 6,5 4,2 57,1
Chiflă dulce cu mac 100 g 304 7,5 5,2 55,5
Chiflă simplă 100 g 235 8,0 0,9 48,9
Chifle de grâu 100 g 272 7,3 1,5 58,5
Franzelă 100 g 333 7,0 7,0 61,6
Gogoşi 100 g 296 5,6 13,0 38,8
Pâine cu seminţe 100 g 228 8,6 1,4 43,9
Pâine de grâu 100 g 249 6,8 1,4 56,0
Pâine de secară 100 g 223 5,6 1,7 51,5
Pâine normală 100 g 245 5,4 1,3 57,0
Pâine pentru tost 100 g 305 8,1 4,7 58,8

VALORILE NUTRITIVE ALE PÂINII 

Din punct de vedere al calităţilor nutritive, cea mai valoroasă este pâinea integrală– coaptă din făină integrală de grâu sau de orz, care conţine mai multe vitamine şi săruri minerale precum şi fibre alimentare ce sunt prezente în tărâţe.

Pâinea albă nu are valoare nutritivă înaltă, în plus având şi un număr mai mare de calorii. Pâinea cu adaos de seminţe integrale ale plantelor oleaginoase: floarea soarelui, dovleac, susan, in, soia, mac, porumb sau chimen, constituie o sursă suplimentară de vitamine, săruri minerale şi acizi graşi nesaturaţi.

ROLUL PÂINI ÎNTR-UN REGIM SĂNĂTOS 

Fibra prezentă în pâinea neagră curăţă intestinul de resturile de mâncare, favorizează mişcările peristaltice, absoarbe apa, dă timp de câteva ore o senzaţie de saţietate.

Aceasta din urmă potoleşte pofta de mâncare şi permite menţinerea unei siluete suple. În plus, ajută la coborârea nivelelor de colesterol din sânge, deoarece limitează absorbţia acestuia la nivelul tubului digestiv. Printre contraindicaţiile consumării de pâine neagră se numără ulcerul gastric şi duodenal precum şi afecţiunile ficatului şi cele ale intestinului, deoarece pâinea neagră creşte aciditatea şi produce balonări.

În seminţele de cereale se găseşte gluten. Persoanele care suferă de celiachie nu pot consuma pâine „normală'. Aceasta este valabilă şi la pacienţi suferind de phenylketonuria, care nu tolerează proteinele naturale.

Pâinea albă este delicată şi uşor de digerat.  Se recomandă copiilor mici, persoanelor suferind de afecţiuni ale intestinului, de ulcer gastric sau de boli de pancreas. Dacă nu o vom consuma în exces, pâinea nu ne va îngrăşa.



citeste și
SQL exec time = 0.861811876297