Octombrie 07, 2019
Directorul grădiniței pentru copii cu Profil Lingvistic "EDlingua": Cornelia Catarau
"Am deschis această grădiniță pentru copii, ca părinte, nu ca o femeie de afaceri".

Aquarelle editorial

Împărtășește cu prietenii tăi

AQ dosar

Studii

Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", Facultatea de Filologie.

Cariera

Director la Grădinița cu Profil Lingvistic "EDlingua" și Centrul de limbi străine EDlingua. Experiență didactică - 5 ani.

Starea civilă

Căsătorită, fiică Camelia. 

 

De regulă, atunci când apare un copil, femeile se scufundă întru totul în lumea maternității, însă Dvs. dimpotrivă, ați lansat propria afacere. 

Eu sunt pedagog. Am predat limba română și italiană copiilor, am lucrat la școală, vedeam progrese. Cred că de pe-atunci am realizat că-mi doresc să deschid propriul meu centru de limbi străine. Astfel, cu timpul a apărut EDlingua. În acest centru, fiecare doritor are ocazia să cunoască și să studieze limbi  străine, începând de la vârsta școlară. În afară de cursurile de limbi străine, EDlingua oferă pregătire amplă pentru examenul de bacalaureat, cursuri pentru companii și multe altele. 

Chiar dacă, propria mea afacere am lansat-o când Camelia era mică, am reușit să-mi fac un grafic, astfel încât să le reușesc pe toate.  Desigur a fost dificil, însă familia m-a susținut în toate. Spre fericirea mea, soțul meu m-a ajutat, m-a susținut, iar bunica mea, a avut mare grijă de Camelia, atunci când eu nu reușeam. 

Dacă e să vorbesc despre maternitate și carieră, anume fiica mea m-a făcut să-mi doresc să fac ceva. Ideea de a deschide propria grădiniță pentru copii, a apărut atunci când eu, în calitate de părinte, m-am ciocnit de problema de a alege o grădiniță bună pentru ea. Atunci am realizat că nicio grădiniță nu corespunde nevoilor mele.  

Când am fondat această grădiniță, m-am gândit ce mi-aș fi dorit eu dac-aș fi părinte. Aceasta prezintă - locuri de joacă verzi în aer liber, grupe confortabile, mâncare bună, cursuri de dezvoltare creativă și, desigur, lecții de limbi străine - aceasta este prioritatea principală a grădiniței EDlingua.

 

 

De la ce vârstă picii de la EDlingua încep să studieze limbile străine?

Copilașii vin la noi de la un an și jumătate. Creierul copilului este flexibil și însușește lucrurile noi ca pe niște jocuri. În general, metodele de dezvoltare timpurie a copilului ajută la dezvoltarea armonioasă a acestuia, ceea ce îi permite să-și lărgească orizonturile și să deschidă perspective noi. Studierea unei limbi diferite de cea nativă dezvoltă memoria și concentrarea atenției, promovează dezvoltarea flexibilității în gândire, îmbunătățește erudiția și formează caracterul. Nu este un secret faptul că cunoașterea unei limbi străine va extinde foarte mult oportunitățile educaționale în viitor. La grădinița pentru copii EDlingua orele de limba engleză au loc zilnic. Odată în săptămână, la grădiniță se desfășoară lecții de limba germană și italiană. Am ales să adăugăm încă două limbi străine, la inițiativa părinților. Este de remarcat faptul că cerințele de înmatriculare la grădinița EDlingua sunt destul de mari, de aceea, acordăm atenție și programului pregătitor.

 

Sunteți de acord, că părinții din zilele noastre prea tare își încarcă copiii cu tot felul de programe speciale, astfel încât, aceștia nu reușesc nici măcar să se joace. 

Din păcate, această tendință într-adevăr există. Cu siguranță, cunoștințele sunt extrem de importante în lumea de astăzi, însă copilul trebuie neapărat să aibă parte de o copilărie ca la carte. Picii au nevoie să se joace, să strige, să alerge - acest lucru este firesc. Disciplina își are și ea rolul său, însă nu trebuie de încărcat copilul în exces. 

La EDlingua noi punem accent nu numai pe lecții, ci și pe activitatea fizică, punem în aplicație diferite jocuri, ajutăm la dezvoltarea creativă a copilului. Odată în lună le facem cunoștință copiilor cu reprezentanți din diferite domenii de activitate, pentru ca ei să cunoască lucruri noi.

 

Povestiți-ne despre echipa EDlingua.

Fiecare membru al echipei EDlingua – este un profesionist cu studii superioare. Însă diploma nu constituie tot de ce are nevoie un pedagog. Prima întrebare pe care eu o adresez la interviul de angajare este «Vă plac copiii?», căci în acest domeniu este atât de important să găsești limbă comună cu copilașii. 

Un educator care educă un copil mic își petrece întreaga zi împreună cu acesta, iar sarcina acestuia nu este doar să-l îngrijească, ci și să-i dezvolte creativitatea, talentul și să-i ofere posibilitatea de a cunoaște lucruri noi. 

 

Tatiana Cupcea

Educatoare

Am hotărât să devin parte a echipei EDlingua, pentru că aici este o atmosferă plăcută, un colectiv bun, condiții favorabile atât pentru copii, cât și pentru angajați. Sunt fericită și mă mândresc cu faptul că am ajuns să fac parte din această echipă fenomenală. 

 

Diana Zelenețchi

Profesor de italiană și engleză

Lucrând la EDlingua am o mare responsabilitate. La început, îmi făceam griji că nu voi reuși. Mai apoi, comunicând cu picii, am realizat că ei au nevoie de mine, sunt atât de însetați de noi cunoștințe, iar acest lucru îmi conferă dorința de a le învăța lucruri neștiute. Grădinița EDlingua le ajută să-și realizeze scopurile. 

 

Nadejda Vișnevschi

Educator 

Ce poate fi mai plăcut decât îmbrățișarea unui copil? Sunt mândră că am reușit să dobândesc încrederea copiilor. Părinții ne încredințează nouă, educatorilor, tot ce au mai scump pe lume - copiii lor. De aceea, nu e suficient să fiu un bun pedagog, foarte mult contează relația interpersonală cu picii. Eu ador acest job și elevii de la grădinița EDlingua.

 

Povestiți-ne despre Camelia. Cum a reușit ea să se adapteze la grădiniță și ce face în afara acesteia?

Adaptarea depinde foarte mult de cadrele didactice. Desigur că, dacă copilul a avut parte de o experiență negativă în legătură cu grădinița, acestuia îi va fi dificil să se adapteze la o nouă grădiniță. Spre exemplu, Camelia este deprinsă că eu nu sunt pe-acasă, sunt la muncă, de aceea nu ne-a fost greu.

Ei îi place să vină la grădiniță, aici are mulți prieteni, cunoaște lucruri noi, se joacă. Când vine acasă, Camelia îi povestește străbunicii sale cum și-a petrecut ziua, ce lucruri a învățat. Cu alte cuvinte, procesul de învățământ la noi nu se mai termină. 

Noi ne plimbăm, practicăm înotul, ne jucăm. Camelia își dorește să devină profesoara ca mămica și străbunica și stomatolog, ca tăticu. De la o vreme, își dorește să devină hair stylist, recent, Camelia și-a tuns singură bretonul. (Râde.)

 

 

Citiți continuarea articolului în numărul din luna octombrie 2019 din revista AQUARELLE. 



concurs
Știri recente
citeste și
SQL exec time = 0.75656485557556