Februarie 05, 2020
(POZE) Studenții de la UTM au organizat un fashion project. Află detalii

Aquarelle editorial

Împărtășește cu prietenii tăi

Facultatea Textile și Poligrafie, în parteneriat cu Centru de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii ZIPhouse a organizat pe 31 ianuarie susținerea publică a Fashion Project-ului de către studenții anului VI specialității Design Vestimentar Industrial.

Viitorii absolvenți au prezentat idei argumentate pentru lansarea propriilor branduri, adecvate atât pentru piața internă, cât și pentru exterior. Fiecare proiect a fost însoțit de o ținută vestimentară din colecția/capsula elaborată și lookbook, iar tematicile proiectelor au relevat probleme de ordin social, cultural și general-uman.

Evenimentul reprezintă prima experiență de acest gen, propunând ca scop încurajarea absolvenților în lansarea propriilor branduri.

 

Sindromul Down inspirație si toleranță într-o creație a unei tinere designere din Moldova. Fashion Proiectul a luat numele de ,,21'' reprezentînd (trisomia 21) cea mai comuna cauză genetică cauzată de prezența unui cromozon 21 suplimentar.

Proiectul a fost realizat în cadrul primei ediții de Fashion Project a Universității Tehnice a Moldovei de către tânăra designeră Țurcan Dorina.
Inspirată de oameni și dorința de a trasmite un mesaj prin ținuta creată a decis să abordeze tema Sindromul Down în semn de toleranță și accent pe faptul că suntem diferiți dar acceași. Ținuta are drept inspirație ciorapii purtați diferit - considerat un mod de solidaritate
pentru persoanele cu acest Sindrom.


 



,,Moda actuală a căpătat mai multe forme de exprimare a unei probleme, mesaj, emoții, idei conceptuale. Am ales să creez un compleu vestimentar pentru femei format din 2 piese.
Puloverul este împletit manual din două nuanțe care fac parte din tendințele anului 2020, verde mentă și albastru marin, acestea sunt divizate strict în două culori diferite, astfel trasmite ideea de ,,diferit dar același''.

Deasemnea urmărind tendințele am ținut cont de trendul mînecilor voluptoase , am ales de crea un detaliu neobișnuit acestui pulover o mînecă bufantă din tull cu o lungime expresivă. De aici și rezultă ideea că fiecare persoană în sine exprimă o identitate care îl face să fie diferit de alții.

Pentru fiecare în parte aceasta se manifestă diferit, astfel ca legătura a ideii am creat mănușa trasparentă care simbolizează semnul ,,stop,, în legătura cu unele persoanele ce poartă în ADN sindromul Down. Salopeta de siluetă liberă oferă libertate în mișcare, și detaliile care sunt purtate asimetric repetă motivul ciorapilor.

 

 


 

Tânăra designeră, Mihailov Otilia a creat proiectul A N D R O G I N în cadrul primei ediții de Fashion Project în cadrul Universității Tehnice a Moldovei.

 


Fiind inspirată de stereotipurile de gen din societate, tânăra creatoare a decis să vorbească despre deconstrucția acestora prin modă. Astăzi moda nu este interesată de feminizarea bărbaților sau de a emascula femeile, ci mai degrabă încearcă să estompeze divizarea masculină / feminină și elimină aceste etichete. Așa cum îmbrăcămintea este cel mai important punct de reprezentare al identității, designerul a creat un compleu vestimentar care redă fluiditatea de gen într-un chip masculin.

 

 

"Chiar dacă au parametrii diferiți, relația dintre gen și modă este un punct important. Înseamnă că dacă societatea se schimbă, normele se schimbă și dacă normele se schimbă, se schimbă moda sau invers. Tocmai din acest motiv am ales să creez un costum barbătesc din 3 piese, dar nu cele pe care ne-am obișnuit să le vedem, dar o combinație între sacou, pantalon și fustă. Urmând tendințele cromatice și constructive ale anului 2020, am îmbinat formele stricte ale sacoului clasic bărbătesc cu elementele delicate și feminine, în schimb, cromatic, am abordat elementele invers, formele stricte în print floral contrastant și culori vii, iar elementele feminine în negru, acestea (volanele și fusta) fiind și detașabile.

 

 

Crinul- prezent în costum, este la fel o floare androgina, un simbol heraldic, floarea oamenilor cu statut, a nobililor și suveranilor; simbol al încrederii și al iubirii necondiționate, totodată și al mândriei, datorită tulpinii dreapte a acestuia care nu se poate îndoi, ci se poate doar rupe, așa cum spune și zicala universală "se rupe, dar nu se indoaie" despre oamenii mândri și orgolioși. Deasemenea costumul cuprinde tente istorice, renascentiste, dar și croi modern, care oferă comoditate și libertate în mișcare.


 

Colecția capsulă elaborată în cadrul Fashion Proiectului are ca tematică MONOCROMIA, venind ca replică la tendința de a exploata o culoare și a o dezvolta într-o colecție cu piese vestimentare interschimbabile.

 

Galbenul-muștar, care stă la baza colecției realizată în stil casual, are scopul de a înfrumuseța și încălzi zilele sumbre de toamnă și iarnă, întrucât capsula e predestinată sezonului toamnă-iarnă 2020-2021. În aceeași ordine de idei, obiectivul colecției este de a scoate femeile din zona clasicului și a le conferi mai mult confort, lejeritate și încredere în sine.

 

 

 

În cadrul Fashion Proiect-ului s-a realizat o capsulă vestimentară ce are la bază principiul de interschimbabilitate ce permite ca fiecare piesă vestimentară să se poată combina cu oricare alta din colecție. Astfel de principii sunt considerate cele mai actuale tendințe din ultima perioadă. S-a pus accent pe raporturile apropiate de culoare a gamei pastelate și a structurii diferite a materialelor. Iar la final pentru a personaliza colecția s-a elaborat logo-ul pentru brandul personal conform aspectelor de elaborare a unui logou.

 



citeste și
SQL exec time = 0.78287720680237