Ianuarie 31, 2017
5 sfaturi pentru a evita conflictele la muncă
Fiecare îşi doreşte să aibă o zi de minune, ca serviciul să fie un loc plăcut şi ca ziua de muncă să decurgă fără mici incidente. Se poate întîmpla ca o vorbă nepotrivită la momentul nepotrivit să strice relaţiile între colegii.

Aquarelle editorial

Împărtășește cu prietenii tăi

În continuare, AQUARELLE vă dezvăluie câteva secrete pentru a detensiona situaţiile încordate şi a pune capăt neînțelegerilor iscate.

1. Amabilitatea în orice situaţie

Obişnuieşte-te să procedezi cu amabilitate în toate situaţiile cu toți colegii: pe care îi cunoşti şi pe cei care nu-i cunoşti, cu cei care îţi plac, dar şi cu cei pe care nu îi agreezi. Pentru situaţiile când colegii au nevoie de ajutor, dă-le o mână de ajutor aşa cum o faci cu şefa/ şeful tău.

2. Evită atacul la persoană!

În cazul unui conflict deschis, să fii precoce atunci când îţi „ataci” colegul. Încearcă să vorbeşti despre fapte, nu despre problemele sau slăbiciunile personale ale colegului. N-ar trebui să uiţi faptul că este posibil să vă vedeţi zi de zi la lucru, iar acesta îţi va crea disconfortul şi o stare de incomoditate toată ziua, care îţi va strică buna dispoziţie, fapt ce se va reflecta chiar şi asupra persoanelor dragi.

3. Încearcă să te abţii de la bîrfe

Se spune că lucrul într-un colectiv, mai cu seamă de femei, este un adevărat calvar. Aceasta nu își are nici pe departe adevărul, pentru că într-un colectiv este imposibil să nu existe bârfe. Deseori poţi auzi fraza: „Ce urât s-a coafat X astăzi!”. Pentru a evita astfel de situaţii este indicat să te ţii departe de colegele bârfitoare. Încearcă să porţi discuţii deschise şi să nu discuţi viaţa ta personală sau a colegilor tăi. Ar fi bine ca la serviciu să nu fii o carte deschisă, alfel te poţi trezi cu duşmani pe care nu ţii doreşti la sigur.

4. Fii respectuos cu ceilalţi, inclusiv respectă-le dispoziţia

Respectă sentimentele şi zilele proaste ale celorlalţi, încercă să nu îi provoci sau să îi jigneşti, atunci când nu sunt în apele lor, când au probleme sau au păşit cu stângul pragul noii zile. Şi mai ales nu încerca să atingi subiecte de discuţii pe plan personal.

5. Fii atent la imaginea pe care o ai în ochii celorlalţi

Totul depinde de felul în care arăţi, cum te îmbraci sau cum vorbeşti, dar pe primul loc este felul cum te porţi. Cei care încearcă să câştige favoruri în faţa şefului, mai devreme sau mai târziu, vor avea de-a face cu ceilalți colegi şi vor întâmpina dificultăţi.



concurs
Știri recente
citeste și
SQL exec time = 1.4754807949066