Mai 26, 2020
Casa de modă Gucci a decis să iasă din ... modă! De ce renunță celebrul brand la prezentările de pe
După o perioadă de mai bine de două luni de carantină generală, casa italiană Gucci a anunțat că nu mai ține cont de calendarul oficial al prezentărilor de modă. Decizia îi aparține lui Alessandro Michele, designerul brandului, care vede viitorul Gucci cu alți ochi.

Aquarelle editorial

Împărtășește cu prietenii tăi

                                               

Pandemia a cutremurat toată industria modei, astfel încât branduri mari sau mici reevaluează sistemul din care fac parte. Saint Laurent a fost prima casă de modă care a anunțat că nu va mai participa la Săptămâna Modei pentru a-și prezenta colecția de toamnă-iarnă 2021, fie că aceasta e organizată și online, iar Dries Van Noten, cunoscutul designer belgian, a făcut o scrisoare deschisă care propune schimbări majore în ceea ce privește numărul colecțiilor dintr-un an, dar și sistemul de reduceri.

Alessandro Michele, designerul Gucci, adorat de toate vedetele, a reflectat pe timpul izolării acasă la el, la Roma, ce este mai bine de făcut de acum înainte cu brandul pe care îl conduce. De la începutul lunii mai, Michele a publicat o serie de posturi, ca un soi de jurnal, pe contul de Instagram al casei Gucci, unde explică decizia pe care a luat-o, și anume de a prezenta doar două colecții pe an, adică vrea să încetinească ritmul alert la care ajunsese toată industria modei înainte de pandemie.

„Voi renunța la sezonalitate și la show-uri de modă pentru a recâștiga o nouă cadență, mai apropiată de ceea ce simt.” Tot Alessandro Micehe a scris în aceeași serie pe Instagram, că a luat decizia de ” a construi un nou drum, departe de deadline-uri.” Pe scurt, asta înseamnă detronarea programului tradițional de prezentări ale colecțiilor cruise, pre-fall, primăvară-vară, toamnă-iarnă, care erau de fapt mult prea multe și împiedicau designerii de a fi creativi.

 

Michele a promis că: „Ne vom întâlni doar de două ori pe an, ca să vă împărtășesc capitolele unei noi povești.” Așadar, se anunță un univers creativ diferit pentru Gucci, dar și pentru întreaga industrie a modei.

Este curios să urmărim cine se mai alătură acestei inițiative. Pentru moment, LVMH, cel mai mare grup de lux din lume care deține case de modă precum Louis Vuitton, Dior, Fendi, Celine nu a anunțat încă nimic.



concurs
Știri recente
citeste și
SQL exec time = 1.2332811355591