Octombrie 24, 2019
Află ce trebuie sa mănânci pentru un păr sănătos
O intreaga industrie a sampoanelor ne ofera solutii uneori foarte bune, alteori acceptabile, iar adesea fara alt efect decat concluzia ca numai reclama e de ele. In orice caz, oricare sampon este cu siguranta mai potrivit decat un sapun de proasta calitate, pe care il folosesc unii, poate din comoditate, poate din economie.

Aquarelle editorial

Împărtășește cu prietenii tăi

Problema este insa ca samponul actioneaza numai direct asupra parului. Asupra cauzelor care ajung sa-l deterioreze, datorita resurselor de care dispune organismul, actionaza alti factori, datorati in primul rand nutritiei - atragand atentia ce alimente sunt utile pentru a avea un par sanatos.

Somonul

Acizii grasi nesaturati continuti in unele specii de peste echilibreaza productia de sebum si intaresc firul de par. Organismul are nevoie de faimosul Omega-3 care asigura parului o structura putenica si un aspect stralucitor. Se recomanda: somon, macrou, sardine, hering, consumati de 2-3 ori pe saptamana.

 



Oua

Si cu privire la rolul oului in functionarea diferitor organe, parerile nutritionistilor sunt impartite, dar nu exista indoiala ca vitamina A, continuta in galbenus intareste firul si previne pierderea parului, prin stimularea productiei de sebum in organism. Un ou consumat la micul dejun este ideal pentru calitatea parului tau.

 



Nuci si migdale

In loc sa rontai alune prajite sau bomboane, prefera nucile si migdalele, care contin mult fier si alte elemente necesare firului de par ca sa fie rezistent. Lipsa fierului il face fragil. Se recomanda 30-50 grame de nuci sau migdale, luate o data la 2-3 zile, in 2-3 reprize de-a lungul zilei.

 



Susan

Putina lume consuma susan altfel decat presarat pe covrigi, dar semintele de susan ajuta la buna asimilare a vitaminei A, pe care ne-o administram prin alte alimente: morcovi, patrunjel, porumb, ridiche, sfecla, telina, hrean, spanac, varza rosie, ardei iute, dovleac, gogosari, caise si altele. O lingurita cu seminte de susan presarate in salata este doza ideala si, cine va incearca, va constata ca ramane incantat de gustul salatei.



Avocado

Acest fruct contine vitamine si biotina, care previn fragilizarea si ruperea firului de par. Se poate consuma ca atare, dar cel mai recomandat este introdus intr-o salata, unde se asociaza perfect cu principiile nutritive ale diferitor zarzavaturi.




Morcovii
Morcovii sunt printre vegetalele cele mai bogate in vitamina A, din cate exista. Daca la aceasta adaugam si proprietatile antioxidante de care dispun, morcovii se dovedesc a fi un bun mijloc protecor pentru vedere, pentru calitatea pielii si stabilitatea parului, la radacina lui. Sub aspect culinar, cel mai practic este consumul chiar si zilnic a salatei de morocov ras pe razatoare, asezonat cu ulei de masline si otet de mere, sau cu putina maioneza. Dar, atentie, maioneza nu trebuie sa fie in cantitate mare.

 



Spanacul si salata
Pentru a obtine efectele dorite, atat spanacul cat si salata trebuie consumate crude, asezonate cu ulei de masline si otet de mere sau zeama de lamaie. Spanacul este foarte bogat in vitamine, minerale si antioxidanti care stimuleaza cresterea si mentinerea parului des si compact. Nutritionistii sustin ca aceste frunze verzi sunt de utilitate pentru intreg organismul si recomanda consumarea lor zilnica, sub forma de salate, inainte de masa.

 


 



citeste și
SQL exec time = 0.71861410140991